andrychow.pl

Skialpiniści z Andrychowa znowu w akcji!

Artykuły / Lokalne wydarzenia
Data: Poniedziałek , 13 Kwietnia 2015 - 22:37

To już pewnie jedne z ostatnich tego typu artykułów w tym roku. Wiosna coraz bliżej, ale w wysokich partiach gór śniegu wciąż jest pod dostatkiem. Właśnie otrzymaliśmy ciekawy artykuł opisujący kolejną wyprawę narciarską. Jego autorem jest Marcin Kubień. Zapraszamy do lektury i obejrzenia pięknych fotografii! Korzystając z prognozy pogody która gwarantowała piękny wyż w moich ukochanych Tatrach postanowiliśmy razem z dwójką górskich przyjaciół wzbogacić naszą tegoroczną kolekcję "dwutysięczników" zdobytych na nartach. Tym razem wybór padł na Salatin ("Salatyński Wierch") - szczyt o wysokości 2048m n.p.m. znajdujący się w słowackiej części Tatr Zachodnich.

Tradycyjnie naszą wyprawę rozpoczęliśmy wyjazdem z Andrychowa o 3 nad ranem.

Po 2 godzinach i 30 minutach jazdy samochodem "zakotwiczyliśmy" na jeszcze uśpionym parkingu w przysiółku Zverovka (1063m n.p.m.). Po przyjeździe, pierwsza rzecz jaka rzuciła się nam w oczy to ... niespotykana jak na tą porę roku (11 kwietnia) ilość śniegu! Parking pokryty był półmetrową, białą pierzyną!

Po szybkim założeniu fok oraz nart ruszyliśmy Doliną Salatyńską w stronę naszego celu już połyskującego w pierwszych promieniach wschodzącego słońca. O godzinie 8.40 udaje się nam zdobyć tą "świętą" dla wszystkich skiturowców górę!

Po wykonaniu kilku zdjęć i nacieszeniu oczu cudownymi widokami - czas na zjazd. Wybraliśmy "Żleb Centralny" którego średnie nachylenie to około 35 stopni. Po ok. 40 minutowym zjeździe jesteśmy znowu na parkingu, przy naszym samochodzie. Jeszcze 3 godziny w drodze i meldujemy się w naszym rodzinnym Andrychowie z głowami pełnymi nowych pomysłów skiturowych - tym razem w planach mamy zdobycie na nartach narodowej góry Słowaków - Krywania (2495m n.p.m.) ;-)

Autor tekstu: Marcin Kubień

Ten artykuł jest od andrychow.pl

Adres WWW tego artykułu to:

Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in /includes/pnSession.php on line 393